Jak píšeme do Hravé písanky
Do písanky píšeme tužkou. Děti budou postupně dostávat pero podle toho, jak budou zvládat dodržovat všechny činnosti důležité pro psaní.
Předepsané tvary slouží k obtahování. Tvary, které červeně opravím, je potřeba obtáhnout. Obtahování je vhodné provádět fixou-jiné barvy než červená. (Děti obtahování fixou těší a je dobře vidět, že opravu udělaly.) Zakroužkovaný tvar považuji za povedený nebo zvlášť povedený. Pozor, v Písance se objevuje předpis písmem Times New Roman, tato písmena, slabiky, či slova děti ho přepisují vázaně.
Po-čt je v písance každý den úkol asi 4 řádky, jak bude potřeba. Dbejte na plnění domácího úkolu, aby děti neměly mnoho psaní najednou. V pátek písanky kontroluji. Opravy budou děti dělat v průběhu týdne.
Video podle kterého cvičíme ve škole návyky důležité pro psaní:
https://www.jak-spravne-psat.cz/video-uvolnovaci-cviky/
Udělejte si na psaní s dětmi každý den čas. Pomozte jim se správným sezením, natočením sešitu, držením tužky. Pomozte jim s tvary písmen.
Při psaní pomůže větší naklonění písmen. Písmena je lépe psát ještě nakloněnější, šikmější, než je předpis v písance. Děti tak snadněji dosáhnou dobře čitelného tvaru.
Tvary písmen si popisujeme.
Příklady (Pokud máte chuť, můžete si s popisem tahů hrát.):
a vracím se položím šikmo dolů, oblouček u linky, nahoru k lince, zastavit, dolů k lince oblouček šikmo položit spojovací tah.
§m položím šikmo nahoru, oblouček a dolů k lince, zastavit, vracím se nahoru k lince oblouček a dolů k lince, zastavit, vracím se nahoru k lince oblouček a dolů k lince oblouček šikmo položit spojovací tah.
§e položím šikmo nahoru, oblouček zpátky a dolů k lince oblouček šikmo položit spojovací tah.
Kdy mohu začít psát perem?
1. Správně sedím
2. Mám natočený sešit
3. Mám uvolněnou ruku:
tužka směřuje k rameni
netlačím na tužku
správný špetkový úchop.
4. Píšu správné tvary písmen.
Žádné komentáře:
Okomentovat